Floriat

Hej! Nu äntligen tog jag mig tid att skriva ett inlägg.. har varit en sommar full i saker här och där hela tiden. 


Jag tänker börja inlägget med att försöka få er att förstå snabbmatsjobb. Det är ett väldigt påfrestande jobb för både kroppen och psyket, vi jobbar långa dagar i högljudda väldigt stressiga miljöer som för många (drar inte alla över en kant) kan se lättare ut att hantera än vad det är!
Jag trivs väldigt bra på mitt jobb och tycker om att gå till jobbet och hur många dagar i rad jag än jobbat eller hur lång dag jag haft så kommer jag ställa upp för mina arbetskamrater om någon blir sjuk elr av annan anledning inte kan komma in till jobbet, inte för att jag vill ha mer timmar och tjäna mer pengar utan bara för att ställa upp och visa att jag finns där. 

Det jag vill komma till är att jag måste finnas där för mig själv i första hand, jag måste titta till hur jag mår innan jag tar hand om andra. Jag har haft och HAR fortfarande svårt att säga nej och att faktiskt inse att jag är väldigt trött, väldigt sliten och hade faktiskt behövt vila ikväll. Det handlar inte bara om jobbet utan de kan barn sån liten sak som "ska vi köpa chips ikv" och jag vet att jag vill inte ha chips men jag säger ja ändå för jag lyssnar inte på mig själv.
Jag har inte mått bra i sommar, korten på bordet. Jag har verkligen vridit ur sista droppen med ork ur min kropp, och att det ska behöva gå så långt innan jag själv förstår att jag inte orkar och att jag är för hård mot mig själv är jättejobbigt. 

Jag har insett att jag faktiskt håller på att växa upp måste ta ansvar över mitt eget liv och mina egna val så därför har jag nu gjort en förändring som jag hoppas kommer leda till det bättre!

Jag har sökt in till skola!!! Och fått brev i posten och att jag är antagen till floristutbildningen :D 
Det känns bra och mycket spännande att få komma ur banan litegranna och gå på en annan, så kanske jag kan få mer rutiner i vardagen och tillslut kanske oxå börja må bättre! 
Jag börjar skolan nu den 4e september så slänger nog in ett inlägg då :) 


Ja Justja, fick fetaste myggbettet på foten oxå??? Blev stora blåsor som sprack och tillslut blev de inflammerat så fick antibiotika som jag skulle ta i 10 dagar, galna myggor :(
Allmänt | |
Upp