Valet 2018

Hej längesedan sist. Jag har haft en underbar sommar med så fina människor runt mig och fått jobba mkt oxå. Jag trivs på mitt jobb och tycker att det är roligt trots att jag inte har någon drömmig lön! Vet inte varför jag skrev de men känns som att många ofta säger att jag borde söka ett bättre jobb och det är jobbigt att höra för jag gillar mitt jobb!

Valet har hunnit vara och mitt liv är förstört, alla har vi rätten att få rösta på precis vad vi känner att vi vill rösta på men ändå så är det inte så. En vänskap som hållt i flera år kan gå sönder pga olika tycken inom de politiska valen. En vänskap kan gå sönder pga att jag föredrar te och min vän föredrar kaffe. Eller? Jag känner mina vänner och dom känner mig, eller jag trodde att dom kände mig iaf... Jag är fortfarande Paula som kommer finnas för er när ni behöver mig, som kommer skratta med er i flera timmar i sträck, som kommer be om råd för allting för ni är mina bästa vänner och jag älskar er oavsett valen ni gör inom politiken och jag önskar att ni kunde se på mig på samma sätt. 
Är jag en värdelös människa som inte förtjänar vänner? 
Är jag någon man håller sig undan från?
Bryr jag mig inte om andra?

Jag är så kluven. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Vem är jag. Hur går jag vidare från dehär? Jag känner mig helt ensam och rädd. Jag behöver er i mitt liv ändå fast vi inte alltid ses eller alltid har tid för varandra. Jag behöver mina vänner.
Valet 2018 har förstört allting och jag önskar att det inte hade behövt hända. 

Visst har många bra saker hänt runt om mig oxå på sista tiden men dehär drar ner mig så djupt under vattnet att det inte ens går att andas längre, jag kan se allting men det kväver mig fortfarande.

Jag vill så gärna säga något men allting låter så dumt. Hur ska jag formulera mig för att ni ska se på mig som ni gjorde tidigare? Jag har inte förändras jag är likadan snälla se de. Jag blir så sårad och mitt hjärta får inge syre när jag inte kan andas och det gör så ont.

(null)

Allmänt | |
Upp